Semnalizarea cu Trepte Multiple de Viteza

Semnalizarea luminoasa cu trepte multiple de viteza (semnale TMV) cu bloc luminos automat (BLA) clasic (cu 3 indicatii) sau cu 4 indicatii (BLA 4i)

 

  • Opreste fara a depasi semnalul. Pentru a vede influentele inductorilor la semnalele TMV va rugam sa consultati tabelul aflat in josul paginii:

 

  • Liber cu viteza stabilita. ATENTIE urmatorul semnal impune oprirea:

  • Liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal este liber cu viteza stabilita, iar semnalul care urmeaza dupa urmatorul semnal impune oprirea (indicatie specifica BLA 4i pentru a avertiza mecanicul ca doar urmatoarele 2 blocuri sunt libere:

  • Liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal este liber cu viteza stabilita. In cazul BLA 4i, si semnalul care urmeaza dupa urmatorul semnal este liber cu viteza stabilita (cel putin 3 blocuri libere).

  • Liber cu viteza redusa indicata prin cifre albe pe indicatorul situat deasupra blocului luminos automat, viteza fiind egala cu cifra afisata X 10 km/h:

  • Liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal este liber cu viteza redusa indicata prin cifra zecilor de culoare galbena pe indicatorul aflat sub blocul luminos automat:

  • Liber cu viteza redusa afisata pe indicatorul de sus, urmatorul semnal este liber cu viteza redusa, mai mica decat viteza la semnal, afisata pe indicatorul de jos:

  • Liber cu viteza stabilita, urmatorul semnal este liber cu viteza redusa si apartine de statia urmatoare cu care statia curenta este in dependenta directa (nu exista semnale de bloc sau de trecere intre statii):

 

  • Liber cu viteza redusa, urmatorul semnal este liber cu viteza redusa mai mica sau egala cu viteza de la semnal, iar urmatorul semnal apartine de statia urmatoare cu care statia curenta este in dependenta directa:

  • Circulatia trenului se va efectua pe partea stanga a caii duble banalizate:

  • Circulatia trenului se va efectua in directia al carei nume incepe cu litera afisata pe indicatorul de directie aflat sub blocul luminos, pe firul normal al caii duble banalizate sau pe linie simpla:

  • Circulatia trenului se va efectua in directia afisata pe indicatorul de directie, pe firul din stanga al caii duble banalizate:

  • Parcursul este realizat pentru trenul care asteapta la linia 12, protejata de un semnal de grup prevazut cu indicator de linie cu cifre de culoare verde:

  • Lipsa Distanta Franare (LDF), urmatorul semnal impune oprirea si se afla la o distanta mai mica de 700m fata de actualul semnal:

  • Lipsa Drum Alunecare (LDA), urmatorul semnal ce impune oprirea nu dispune de un drum de alunecare suficient iar pe o linie care converge cu aceasta este primit sau expediat un tren. Viteza de 20 km/h se va pastra pe tot parcursul trenului pana la urmatorul semnal:

  • Urmatorul semnal cu LDA si cu indicatia de mai sus se afla la o distanta mai mica de 700m fata de actualul semnal, iar viteza de 20 km/h se va pastra pe toata distanta parcursului pana la urmatorul semnal:

  • Manevra permisa pana la urmatorul semnal (idem semnalizare DTV):

  • Indicatie de chemare (idem semnalizare DTV):

  • Semnal defect (idem semnalizare DTV):

 

   INFLUENTELE INDUCTORILOR IN FUNCTIE DE INDICATIILE SEMNALELOR TMV:

 

 

EXEMPLE DE SUCCESIUNI DE INDICATII (BLA 4i si clasic, semnale DTV si TMV)